U kunt voor elk product aanpassen welke verzendmethoden u wilt gebruiken door voor een artikel bepaalde verzendopties in- of uit te schakelen. Dit is handig als u afzonderlijke producten hebt die niet geschikt zijn voor alle verzendmethoden in uw winkel. Zoals een versgebakken pizza die altijd lokaal moet worden bezorgd. Of als sommige artikelen te zwaar zijn om te verzenden en u alleen ophalen in de winkel wilt inschakelen.

Nadat u de verzendmethoden voor een product heeft aangepast, kunnen klanten alleen kiezen uit de opgegeven verzendmethoden. De methoden die u heeft uitgesloten voor een product worden niet weergegeven bij het afrekenen.

Beschikbaarheid abonnementen: Venture, Business, Unlimited
Op deze pagina

Verzendmethoden voor een product inschakelen/uitschakelen

Om de verzendmethoden van een product aan te passen, moet u minimaal twee verzendopties in uw winkel instellen.

U verkoopt bijvoorbeeld groenten en kaas van uw boerderij aan het hele land. Daarnaast begint u pizza’s te bakken. U kunt natuurlijk geen warme pizza’s in een andere stad bezorgen, dus u besluit de pizzabezorging te beperken tot uw eigen stad.

Bij een uitgebreide catalogus is het sneller om verzendtarieven via een CSV-bestand (in het Engels) te beheren door tientallen of honderden producten in bulk in een spreadsheet te bewerken.

Verzendmethoden voor een product instellen:

  1. Ga in de Ecwid-beheerder naar Catalogus → Producten.
  2. Klik op een product of maak een nieuw product aan.
  3. Ga op de productbewerkingspagina naar het tabblad Verzending en afhalen.
  4. Selecteer Verzendmethode voor dit product instellen.
  5. Klik op Inschakelen of Specifieke methoden uitschakelen. U ziet de lijst van alle verzendmethoden die u in uw winkel hebt ingesteld.
  6. Klik op Methoden toevoegen.
  7. Selecteer methoden uit de lijst om bepaalde verzendmethoden voor een product in te schakelen. In ons voorbeeld is dat de lokale levering voor pizza:

    product_specific_shipping_method.gif

  8. Op dezelfde manier kunt u verzendmethoden voor een product uitschakelen, door de methoden te selecteren in de lijst. Uw klanten zien de verzendmethoden die u heeft uitgeschakeld niet bij het afrekenen.
  9. Klik op Opslaan.
Als er in de winkelmand van een klant artikelen zitten met tegenstrijdige verzendmethoden, dan geeft uw winkel een waarschuwing weer aan de klant om de bestelling bij het afrekenen op te splitsen.

Verwijderen van productspecifieke verzendmethoden

U kunt de aanpassingen die u voor een product heeft aangebracht altijd ongedaan maken en alle verzendmethoden beschikbaar maken voor dit artikel.

Productspecifieke verzendmethoden voor een product verwijderen:

  1. Ga in de Ecwid-beheerder naar Catalogus → Producten.
  2. Klik op een product.
  3. Ga op de productbewerkingspagina naar het tabblad Verzending en afhalen.
  4. Beweeg de muis over de verzendmethode die u wilt verwijderen uit de lijst en klik op de prullenbak.
  5. Klik op Opslaan.