Administratiekosten zijn extra kosten die expliciet bij het afrekenen bovenop de productprijs, belastingen en verzendkosten worden toegevoegd. U kunt administratiekosten in rekening brengen als u de kosten van eventuele extra uitgaven voor de vervulling van de bestelling wilt dekken, bijv. verzendmaterialen, cadeaupapier, verzekering van het pakket, spoedlevering enz. 

Op alle bestellingen met verzending of pick-up worden bij het afrekenen administratiekosten gerekend.

U kunt administratiekosten voor bestellingen gebruiken bij het Venture-, Business- en Unlimited-pakket.

Administratiekosten toevoegen:

  1. Ga in de Ecwid-beheerder naar Verzending en Pick-up.
  2. Klik op Administratiekosten instellen in het blok Instellingen.

Administratiekosten instellen

  1. Vul de velden TitelBedrag en Beschrijving in.

Titel, bedrag en beschrijving van de vergoeding

  1. Klik op Verzenden.
Houd uw administratiekosten zo laag mogelijk om te voorkomen dat winkelwagens worden verlaten. Voor verzendmethoden die door de vervoerder worden berekend, kunt u een verborgen toeslag toevoegen in de optie Meerkosten voor verzending.

In de volgende gevallen worden de administratiekosten gewist en niet bij het afrekenen getoond:

  1. Alle artikelen in de winkelwagen hebben gratis levering.
    De verzendstap wordt overgeslagen bij het afrekenen als voor alle goederen in de winkelwagen gratis verzending is ingeschakeld.
    U kunt de gratis verzending van specifieke artikelen beheren in het tabblad Verzending en Pick-up op de pagina met productgegevens in de Ecwid-beheerder, Catalogus → Producten.
  2. Alle artikelen in de winkelwagen zijn elektronische goederen.
    E-goederen of digitale producten hoeven niet fysiek geleverd te worden en de verzendstap wordt overgeslagen bij het afrekenen.
    U kunt een product als digitaal markeren door het vinkje weg te halen bij Verzending of pick-up vereist in het tabblad Algemeen op de pagina met productgegevens in de Ecwid-beheerder: Catalogus → Producten.